„W poszukiwaniu skarbu”

28 maja 2019 roku uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Rudawie uczestniczyli w grze terenowej stworzonej na podstawie lektury pt. „Dzieci z Bullerbyn” autorstwa Astrid Lindgren. Wydarzenie to podsumowało pierwszy, trzyletni etap współpracy tej grupy uczniów z biblioteką szkolną mający  na celu zachęcenie dzieci do doskonalenia umiejętności czytania oraz popularyzację książki i czytelnictwa.

„Graliśmy w dwa ognie, podobnie jak nasi rówieśnicy z Bullerbyn”

Uczniowie klasy trzeciej na kilka godzin przenieśli się do Szwecji, do świata bohaterów lektury –  Lisy, Bossego, Lassego, Britty, Anny i Ollego. Przyjęli ich imiona i przeżywali, podobne jak oni, ciekawe przygody, a wszystko po to,  aby odnaleźć ukryty skarb. Dzieci podzielone na cztery grupy: Zagrodę Północną, Zagrodę Południową, Zagrodę Środkową i Zagajnik musiały odwiedzić cztery stacje i wykonać określone zadania, aby otrzymać punkty, liczba zgromadzonych punktów decydowała bowiem o zwycięstwie. Trzecioklasiści wykazali się zaangażowaniem, pomysłowością, wiedzą i sprawnością manualną oraz fizyczną.

„Wykorzystując pocztę Anny, Britty Lisy zdobywaliśmy mapę gry

Stacja „Droga do domu”

Na tej stacji musieliśmy wykazać się sprawnością fizyczną i intelektualną.

Stacja „Kuchenka Naszej Pani”

Musieliśmy się wykazać znajomością smaków różnych produktów oraz znajomością zasad zdrowego żywienia.

Stacja „Grota w stogu siana”

Aby zbudować makietę Bullerbyn musieliśmy wykazać się znajomością lektury, a także kreatywnością.

Stacja „Skrzynia Mędrców”

Skrzynia Mędrców zapewniła nam zapoznanie się z twórczością Astrid Lindgren.
Musieliśmy się wykazać kreatywnością, aby wykonać kukiełki postaci z Bullerbyn

Zwyciężyła  Zagroda Północna. Na tym jednak gra nie zakończyła się. Na uczestników czekało jeszcze zadanie specjalne – odczytanie hasła, które zdradzało miejsce ukrycia  skarbu. Na terenie okalającym szkołę rozwieszone zostały bloczki z informacjami pozwalającymi na odkrycie  miejsca, gdzie się znajdował. Uczniowie zebrali wszystkie bloczki i odnaleźli skarb.

Przeprowadzeniu gry było możliwe dzięki  rodzicom i jednej z babć uczniów  klasy trzeciej. Podobnie jak ich podopieczni, dorośli wykazali się zaangażowaniem, a także jasnością przekazywania informacji dzieciom na poszczególnych stacjach.

Skarbem okazały się słodycze i sztuczne zęby Agdy.